tisdag 22 december 2009

Min lillasyster och jag konverserar

Min sexåriga lillasyster spände ögonen i mig, och frågade om jag hade gran...
-Nehe, jag har ingen gran erkände jag.
Hon tittade på mig som om jag var en väldans dålig julfirare... skakade nästan på huvudet.
- VI HAR GRAN förkunnade hon med stolt röst, Den är bättre än din gran, fortsatte hon.
-Okejrååå, men jag får ju se eran gran på julafton, så jag behöver ingen gran, försökte jag lamt förklara.
Hon nickade eftertänksamt, men förkunnade att det fortfarande var HENNES gran.
-Fair enough, tyckte jag, eftersom lillasyster inte riktigt pratar engelska, forstod hon inte riktigt, men verkade ändå acceptera att jag accepterade mitt underläge i granfrågan.
- Jag har mer godis än du! utbrast hon triumferande efter en kort betänketid.
- Jo det är sant, svarade jag, istället för att säga att hon kommer få mer hål i tänderna och att äta godis för 35 kronor antagligen skulle få henne att känna sig lätt illamående...

Inga kommentarer: