onsdag 23 december 2009

Jakten på det försvunna limstiftet

Eftersom jag bakat så eminenta kakor, så skulle Em visa sin händighet genom att bygga en julklappspapper försedd liten låda... Till detta använde hon ett limstift... Limstiftet hoppade ner på golvet och gömde sig...
Jag och Em letade FÖRTVIVLAT efter limstiftet i cirka tio minuter... Vad är livet utan ett limstift, speciellt när man är mitt i byggandet av en mycket kreativ julklapppapperslåda... Vi började ana att moder natur spelade oss ett grymt spratt när jag slutligen lade mig platt på köksgolvet och tittade in under spisen... och där låg det lilla limstiftet och flinade åt mig... men mina flinka fingrar återbördade limstiftet till Em. Sedan fick minsann det lilla stiftet torka den belåtna minen ur sitt klistriga ansiktet, och börja limma för glatta livet...

Inga kommentarer: