lördag 13 december 2008

OM varför jag skriver så sällan...

Det är rackars svårt att skriva på svenska, när man högst läser, talar eller skriver svenska en gång i veckan, så sakteliga har engelska blivit mer naturligt, visst känns det som om det är helt plötsligt... men med tanke på att jag bott i Seattle-området i snart fem år, så kanske det inte är så förvånande.

Hursomhelst så rullar live på, jag lever i högsta välmåga, trivs som fisken i vattnet, och i kväll är det Rat Citys årliga bal. Summer bjöd mig, så jag har en snygg dejt, och mitt jobb är att klä upp henne, årets tema är "The Great Depression" så sent 20-tal, tidigt 30-tal... Kitty Kamikaze (Meredith) tar med Nasty (Sarah) och Fury (Alex) som sina dejter, de kommer alla fyra över hit om någon timme, och jag skall lägga make-up och styla, så alla ser tjusiga ut...

Inga kommentarer: