onsdag 23 juli 2008

Sommaren är kort och jag har helt enkelt forvandlats till en träningstokig tomatodlare...


Jag har tomatplantor på balkongen, de har nu börjat blomma och forma små gröna tomater som kommer förvandlas till röda mumsiga tomater på några veckor... Halleluja! Mina tidigare svarta fingrar har tydligen en anings mäjlighet att ha spår av grönhet...

Kattorna myser runt i lägenheten och jamar längtansfullt ut, men vädret är inte ultimat, vilket får mig att tänka på att halva sommaren har passerat, och jag har bara badat EN gång! EN ENDASTE gång har jag nedsänkt min kropp i läskigt insjövatten för att kunna känna att det är sommar på riktigt. Dock har jag hunnit med att rulla runt i mina nya vita rullskridskor två timmar varje dag de senaste fem dagarna. Jag har dock utnämnt fredag till min vilodag, och har även startat varje dag med hallonglaserade chokladmunk. Ohhh... så god att jag drömmer om den... vilken tur att vi har den på jobbet, och den snällt levereras till mig. Det vore hemskt jobbigt om jag fick lov att jobba för detta otroliga behov. Jag antar att Beach 2009 kan få vänta till Beach 2012 eller något, eller så är jag kanske hemskt bra som jag är!

Inga kommentarer: