torsdag 27 augusti 2009

sommaren 2009

Jag svettades hela sommaren, i en stad vid Stilla Havets strand, sältan från havet i vinden satte sig i mitt hår, det viskades bland vänner, att jag var som jag var. De kom till mig och grät med öppna ögon, och jag slöt mina och drömde mig bort. Doften från havet tog min själ och jag önskade att du var här.

Det var svetten som gjorde att jag smakade salt när jag försiktigt slickade ovansidan av min hand. Jag satt på en terass, i hjärtat av en stad jag nu kände alltför väl, jag drack djupa klunkar av öl, öl från det lokala bryggeriet. Jag skrattade fast skrattet aldrig nådde ögonen kände jag mig ovanligt hel.

Nätterna började svalna i slutet av Augusti, och jag frös i mina korta shorts, men jag brydde mig inte riktigt, för jag var långt ifrån mitt kalla hemland. Kylan jag hade i mitt hjärta tinade ändå inte, den hade kommit för att stanna, även i Stilla Havets lockande bris...

Inga kommentarer: