fredag 17 april 2009

Det är dags att skriva en bok...

Min dröm sedan jag var sju år och skrev min första mini-saga har varit att skriva en bok... och helt plöstligt känns det möjligt. Jag tror på mig själv, minnen och icke-minnen väller genom mina fingrar... jag skriver och skriver och det växer fram historier som hänt och inte hänt och det känns som om det är jag, som om det är min tid. Jag ska skriva en bok, jag sade det för tio år sedan, när jag var full och lutade mitt huvud mot någons axel.
De skrattade åt mig och frågade om de skulle vara med, SJÄLVKLART svarade jag och reste mig upp för att dansa. Jag brydde mig inte så mycket på den tiden, jag ville vara tuff, jag ville vara jag, fast jag var en annan än den jag egentligen var. Jag klädde mig alltid så att jag inte riktigt passade in, för jag skulle nog aldrig passa in.

Och till min mors stora fasa tror jag att jag skall skaffa en ny tatuering... "Kärlek & Styrka" under hjärtat.... ännu ett minne...