tisdag 23 mars 2010

Roller Derby, nu även på svenska...


Nu attans växer det så det bara knakar... Roller derby finns nu inte enbart i Stockholm, men även i Göteborg och Malmö, och även strax utanför våra gränser i både Köpenhamn och Helsingfors! Men närmast hjärtat ligger ju Stockholm Roller Derby (STDR) som jag har varit med och hjälpt nästan från deras första rullningar...

Stockholm och alla de andra ligorna söker fortfarande inte enbart spelare, utan även domare och annan support i all dess form. Du behöver inte alls kunna åka rullisar eller ha en aning om hur regleran är konstruerade... för allt detta kan läras! För två år sedan hade jag knappt någon aning om vad jag sysslade med, och nu... nu är jag hyfsat duktigt! Så tveka inte! Utan hoppa på roller derby båten du med, jag LOVAR att du inte kommer att ångra dig!

Och om du råkar ha ett företag eller en bar som skulle vilja sponsra dessa fantastiska varelser som balanserar fram i livet på åtta hjul... var inte blyg... det är mycket snällare än de ser ut!

Klicka på önskad ort...


STOCKHOLM
GÖTEBORG
MALMÖ

Inga kommentarer: