onsdag 14 oktober 2009

Oktober 2006

"Ibland när jag blir riktigt full, då ringer jag henne, lämnar meningslösa meddelanden som jag vill att hon skall skratta åt. Jag glömmer att jag vet att jag och hon aldrig skulle fungera. Jag är för hård när hon är mjuk och jag mjuk när hon är hård.
Precis när hon och jag bråkat sista gången, precis när vi båda stod som ensamast såg jag bilderna, och de mjuka kommentatrerna hon skrivit om mig, "sin älskade tjej" på QX. Mitt hjärta smälte, men försent, alla de dumma ord jag vräkt ur mig var sagda, det fanns ingen återvändo.
Aldrig någonsin skulle hennes mindre hand vila i min stora, hennes torra humor roa mig.
Det var ett halvår sedan nu, förlåt, jag gjorde fel, hon gjorde fel, alla steg vi tog var så snubblande. Jag saknar den vän hon var, de kyssar hon gav, om hur hon höll om mig och jag höll upp henne."

Inga kommentarer: