fredag 2 januari 2009

I Norr hemma hos Em's mamma...


Vi ligger på madrasser på golvet och sover vår skönhetsömn och det är minus, massor av minus grader utanför, solen skiner lite trött genom molnen och vi planerar att åka längdskidor.
Jag känner mig mycket svensk, skridskor, trav, promenader och nu även längdskidor sedan jag kom till Sverige. Helt plötsligt inser jag att det bara är 8 dagar kvar tills jag åker tillbaka till Seattle, jag längtar dit men samtidigt känner jag mig mycket tillfreds med min nuvarande situation.
Sverige är inte så dumt, jag älskar Sverige, trots kyla och att min svenska blir sämre och sämre, jag svär som en mindre prirat... (och alla vet att man enbart svär eftersom man har ett dåligt ordförråd, någon borde låna ut sitt förråd åt mig när jag är i Sverige)

Inga kommentarer: